E-Ticarette responsive dediğimiz zaman önemsiz bir konu olmadığını söyleyelim. E-ticarette başarılı olmak isteyen biri her şeyi eksiksiz yapmalıdır. Anca bu şekilde bir başarı elde eder. Eksiksiz yapacağınız materyallerin bir tanesi de ‘E-Ticarette Responsivedir.
Responsive, İngilizce kökenli olup ‘duyarlı’ anlamında çevrilmektedir. Responsive nedir diye sorduğumuzda ise cevabı oldukça basit; cep telefonu, tablet, bilgisayar gibi elektronik aygıtlar üzerinde sistemin uyumlu olmasına denir. Bu sistemin içinde her şey barınmaktadır. Yani bir internet sitesinde yer alan tüm materyaller buna dahildir. Görsel, metin, menü ve diğer elementlerin tüm cihazlarda uyumlu veya duyarlı şekilde olması gerekir.
Responsive sayesinde bu tasarım diline kavuşabilmek mümkündür. Özellikle mobil cihazların fazla kullanılması responsive olayının önemini arttırmıştır. Öyle ki Google, bile mobil uyumlu siteleri daha yukarı sıralara çıkarmaktadır. Hiçbir şekilde siteniz mobil uyumlu değilse direkt olarak eksik puan alabiliyorsunuz.
E-ticarette responsive tasarım son yıllarda daha fazla kullanıldığını görebiliyoruz. Bunun nedenlerini aslında yukarıda sıraladık. Birinci nedeni mobil uyum, ikinci nedeni ise Google. Mobil cihazlarda görünür olabilmek ve kalıcılığı sağlamak gereklidir. Türkiye’de 75 milyonun üzerinde mobil kullanıcı mevcut. Tüm bunlar düşünüldüğü zaman responsive tasarımı zorunlu olarak görsek abartmış sayılmayız.
Responsive tasarımın en büyük avantajı mobil siteye hız katar. Mobil cihazlara uygun olduğu için açılma ve yüklenme hızları öğelerin durumuna göre ayarlanır. Bu sayede insanlar başka bir siteye gitmeden hızlı şekilde bulunduğu sitede dolaşır.