E-FATURA DURUM VE HATA KODLARI NELERDİR?
Gönderdiğimiz her bir e-Fatura, gönderim başladığı andan gönderilene kadar çeşitli aşamalardan geçer. Bu her aşamaya verilen ad durum kodlarıdır. e-fatura durum ve hata kodları, e-Fatura gönderiminde hangi hatayı aldığını veya faturanın hangi aşamada olduğunu anlamaya yarar.
1000 ZARF KUYRUĞA EKLENDİ:
Gönderici içerisinde FATURA belgesi olan zarfı oluşturur ve Merkez Birime gönderir. Bu zarf Merkez Birimde kuyruğa
alınır. Burada zarfın durumunu belirtir.
1100 ZARF İŞLENİYOR:
Kuyrukta sırası gelen zarf işlenmeye başlar. Burada zarfın durumu “ZARF İŞLENİYOR” idir. Zarf çeşitli işlemlerden (şema
ve Schematron kontrolü) geçer, eğer bu durumda bir hata oluyorsa zarfın durumu ilgili durum kodu olur.
İşlenme sırasındaki hatalara ait durum kodları 1100 ile 1200 arasındadır.
Bu durumda bir hata oluşmuşsa zarfın durumu sistem yanıtı ile Gönderici Birime gönderilir.
Zarf gönderiminde bir sonraki aşamaya geçilmez.
Zarf işlenmiş, kontrollerden geçmiş ve merkez sistemde bir hata almamışsa zarfın durumu “ZARF BASARIYLA ISLENDI”
olmaktadır.
1110 ZIP DOSYASI DEĞİL:
Gönderdiğiniz zarfın formatı “.zip” olmalıdır. 1110 hata kodunu alıyorsanız, faturayı yeniden göndermeniz gerekmektedir.
1111 ZARF ID UZUNLUĞU GEÇERSİZ:
Zarf ID numarası 32 karakterden farklıysa 1111 durum kodu alınır.
1120 ZARF ARŞİVDEN_KOPYALANAMADI:
Zarf arşivden kopyalanamadığı zaman 1120 hata kodu alınır.
1100 ZARF İŞLENİYOR:
Kuyrukta sırası gelen zarf işlenmeye başlar. Burada zarfın durumu “ZARF ISLENIYOR”dur. Zarf çeşitli işlemlerden (şema
ve schematron kontrolü) geçer, eğer bu durumda bir hata oluyorsa zarfın durumu ilgili durum kodu olur.
İşlenme sırasındaki hatalara ait durum kodları 1100 ile 1200 arasındadır.
Bu durumda bir hata oluşmuşsa zarfın durumu sistem yanıtı ile Gönderici Birime gönderilir.
Zarf gönderiminde bir sonraki aşamaya geçilmez.
Zarf işlenmiş, kontrollerden geçmiş ve merkez sistemde bir hata almamışsa zarfın durumu “ZARF BASARIYLA ISLENDI”
olmaktadır.
1130 ZIP AÇILAMADI:
Zarfın okunamadığı durumlarda 1130 hata kodu alınır.
1131 ZIP BİR DOSYA İCERMELİ:
ZIP bir dosya içermediğinde 1131 hata kodu alınır.
1130 ZIP AÇILAMADI:
Zarfın okunamadığı durumlarda 1130 hata kodu alınır.
1132 XML DOSYASI DEĞİL:
Zarf içindeki dosyalar XML formatında olmalıdır.
1133 ZARF ID VE XML DOSYASININ ADI AYNI OLMALI:
Zarf ID’si ve XML ID’si aynı karakterde olmadığı durumda 1133 hata kodu alınır.
1140 DÖKÜMAN AYRIŞTIRILAMADI:
Zarftaki fatura doğru şekilde çıkarılamadığı zaman 1140 hata kodu alınır.
1141 ZARF ID YOK:
Zarf ID alanı boş bırakıldığı zaman 1141 hata kodu alınır.
1142 ZARF ID VE ZIP DOSYASI ADI AYNI OLMALI:
Zarf ID’si ve ZİP ID’si aynı karakterlerde olmadığı durumda 1142 hata alınır.
1143 GEÇERSİZ VERSİYON:
Bu durum kodunu alan fatura yeniden gönderilmelidir.
1150 SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALI:
Bunun anlamı Fatura üzerinde yer alan bilgiler GİB standartlarında değildir.
1160 XML ŞEMA KONTROLÜNDEN GEÇEMEDİ:
Oluşturulan XML formatı geçersizdir.
1161 İMZA SAHİBİ TCKN VKN ALINAMADI:
Aynı Fatura yeniden gönderilmelidir.
1162 İMZA KAYDEDİLEMEDİ:
Faturayı göndermeden evvel imza kontrolü yapmalısınız.
1163 GÖNDERİLEN ZARF SİSTEMDE DAHA ÖNCE KAYITLI OLAN BİR FATURAYI İÇERMEKTEDİR.
Merkez birim zarfı posta kutusuna gönderir. Şayet gönderim başarılı olmuşsa öncelikle zarfın merkezdeki durum kodu
posta kutusundan sistem yanıtı gelene kadar 1220 “HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDI” şeklinde olur.
1164 GÖNDERİLEN ZARF SİTEMDE DAHA ÖNCE KAYITLI OLAN BİR BELGEYİ İÇERMEKTEDİR:
1170 YETKİ KONTROL EDİLEMEDİ:
Bu durum kodunu alan fatura yeniden gönderilmelidir.
1171 GÖNDERİCİ BİRİM YETKİSİ YOK:
Gönderici birim etiketinde GB tanımlı olmalıdır. PK olarak tanımlandığı durumlarda bu hata kodu alınır.
1172 POSTA KUTUSU YETKİSİ YOK:
Posta kutusu etiketinde PK’nın tanımlı olması gerekir. PK yerine GB’nin tanımlandığı hallerde bu durum kodu alınır ve faturanın yeniden gönderilmesi gerekir.
1175 İMZA YETKİSİ KONTROL EDİLEMEDİ:
Müşterinin/alıcı tarafın ekstra kontrol istediği hallerde bu durum kodu alınabilir. Bu durum kodunu alan fatura yeniden gönderilmelidir.
1176 İMZA SAHİBİ YETKİSİZ:
Bu durum kodunu alan fatura yeniden gönderilmelidir.
1177 GEÇERSİZ İMZA:
Bu durum kodunun alınması imza doğrulamasının geçersiz olduğu anlamına gelir. Fatura gönderilmeden önce “imza doğrulama” kontrolü yapılarak bu hatayı almayı önleyebilirsiniz. Ancak bu durum kodunu alan fatura yeniden gönderilmelidir.
1180 ADRES KONTROL EDİLEMEDİ:
Bu durum kodunu alan fatura yeniden gönderilmelidir.
1181 ADRES BULUNAMADI:
Alıcının etiket bilgisi, VKN/TCKN’sinin değişmiş olabileceği anlamına gelir. Bu durumda fatura alıcısıyla iletişime geçilmesi ve ayrıca faturanın yeniden gönderilmesi gerekir.
1182 KULLANICI EKLENEMEDİ:
Bu durum kodunu alan fatura yeniden gönderilmelidir.
1183 KULLANICI SİLENEMEDİ:
Bu durum kodunu alan fatura yeniden gönderilmelidir.
1190 SİSTEM YANITI HAZIRLANAMADI:
Bu durum kodunu alan fatura yeniden gönderilmelidir.
1195 SİSTEM HATASI:
Bu durum kodunu alan fatura yeniden gönderilmelidir.
1200 ZARF BAŞARIYLA İŞLENDİ:
Gönderilen zarf işlenmiş, kontrollerden geçmiş ve bir hata alınmamışsa durum kodu 1200 olarak güncellenir.
1210 DÖKÜMAN BULUNAN ADRESE GÖNDERİLEMEDİ:
Zarfın alıcıya gönderimi sırasında bir hata olursa ve gönderme işlemi başarısız olursa 1210 durum kodu alınır.
1215 DÖKÜMAN GÖNDERİMİ BAŞARISIZ. TERKAR GONDERME SONLANDI:
1210 durum kodunu almış faturalar GİB tarafından 4 kez daha gönderimi denenir. Eğer bu denemeler de başarısız olmuşsa
1215 durum kodu alınır.
1220 HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDİ:
Zarf Merkez Birim’de işlendikten sonra alıcıya iletimi başarılı olursa bu durum kodunu alır. Ancak bu aşamada 1220 durum kodunun 1230 ya da 1300 durum kodlarından birine dönmesinin beklenmesi ve bu noktada tekrar fatura gönderilmemesi gereklidir. 1220 durum kodu 2 gün içinde güncellenip değişmezse fatura alıcısı olan taraf (müşteri) ile iletişime geçilebilir.
1230 HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİ:
Bu durum kodunu alan faturalar için iade sürecinin başlatılmasına gerek yoktur. Faturanın yeniden gönderilmesi gerekir.
1235 FATURA İPTAL’E KONU EDİLDİ
1300 BAŞARIYLA TAMAMLANDI:
Zarf başarılı bir şekilde alıcıya gönderilmiştir
e-Fatura durum ve hata kodları ile ilgili bize danışmak için bizimle iletişime geçin.