Öncelikle bir Twitter reklamı verebilmek için bir Twitter hesabına sahip olunması gerekmektedir ve hesaba giriş yapılmalıdır. Böylece e-ticaret yapılabilecek ortam sağlanmış olacaktır. Sonrasında verilecek reklam için uygun pazar alanını belirlemek için bir reklam modeli seçilir. Pazar alanına uygun reklam modeli belirlemesinden sonra bazı adımlar uygulanacaktır. Twitter reklamı verilirken izlenecek adımlar şu şekildedir;
- İsim Verme: E-ticaretin yapılacağı ürün için bir kampanya ismi belirlenmelidir. İsim vermek, reklamın uzun vadede performansı açısından inceleme kolaylığı sağlamaktadır. Bu nedenle, isim verilirken reklam türüne uygun isim seçilmelidir.
- Reklam Süresi: Bu adımda iki seçenek vardır. Birincisi, reklam süresiz yayında kalmaktadır, ikincisin ise, reklamın yayında olacağı süreyi reklam veren belirlemektedir.
- Hedef Kitlenin Belirlenmesi: Belli bir hedef kitleye yönelik reklam verilebileceği gibi tüm alanlara da verilebilmektedir. Tüm Pazar yerlerinde reklamın yayınlanması reklamın kalitesini düşürebilmektedir.
- Bütçe Oluşturma: Ayrılan bütçeye göre, istenildiği takdirde günlük bütçe girişi yapılabilir ve bu bütçe doğrultusunda her gün reklam gösterilmektedir veya total bir bütçe oluşturulur ve bu bütçe bitene kadar reklam gösterilmektedir.
- Gönderi Düzenleme: Yapılacak reklam için bir gönderi düzenlenmelidir. Bu, isteğe göre eski tweetlerden seçilebilir ya da yeni bir tweet düzenlemesi yapılabilir.
Tüm bu adımları tamamladıktan sonra reklam hazır olmuş olacaktır. Reklam Twitter tarafından incelemeye alınacaktır. İnceleme sonrasında yayınlanacaktır.
İlginizi Çekebilir: ercsoft.com.tr/E-ticarette Instagram Satışı Nedir? Nasıl Yapılır?