Instagram shopping özelliği kullanıcılara alışveriş anlamında kolay ve yeni bir deneyim yaşatmaktadır. Bunun yanında kişiselleştirilebilen e-ticaret yapısındadır. Instagram’ın keşfet bölümünde yer alan instagram shopping özelliği ile kullanıcılar, içerik ve marka üreticilerinin ürün paylaşımlarına kolaylıkla ulaşabilecek ve satın alabileceklerdir. Instagram’ın bu yeni özelliği ile kullanıcılar popüler ürünlere, özel tanıtımlara ve kişiselleştirilmiş önerilere tek bir sekme altında ulaşabilmektedirler.
Kullanıcılar, hikayedeki bir ürün etiketine ya da gönderideki ürün etiketine tıkladıklarında şu şekilde bir ürün açıklaması sayfasına geçiş yaparlar;
- Gönderi veya hikayedeki ürüne ait görsele
- Ürün fiyatına
- Ürün açıklamasına
- Doğrudan satın alabilecekleri internet sitesine veya bağlantısına yönlendirilmektedir.
Instagram gönderisine ürün etiketi yapma;
- Bir video veya bir fotoğraf seçilir ve filtre, efekt, açıklama eklenir.
- Fotoğrafta etiketlenmek istenen ürün seçilir.
- Etiketlenmek istenen ürünlerin ismi girilir, sonra arama kutusunda göründüğünde ürünler seçilir.
- Son olarak Bitti butonuna tıklanır ve paylaşılır.
Instagram hikayesine ürün etiketi yapma;
- Hikayede paylaşmak için bir video veya fotoğraf seçilir.
- Çıkartmalar menüsünde ürün çıkartması seçilir.
- Öne çıkması istenen ürün seçilir.
- Ürünün çıkartması hikayede görünmesi istenen yere yerleştirilir. Ürün ismi düzenlemek istenirse, çıkartma eklenmeden ürün kataloğundan isim değişikliği yapılabilir.
- Son olarak paylaşılır.
Hikayelerde, hikaye başına bir tane ürün etiketi yapılabilir, gönderilerde bu 5 adettir. Çoklu paylaşımlarda 20 ürüne kadar etiketleme yapılabilmektedir. Hikayelerde çıkartmalar yukarı kaydırma şeklinde olmaktadır.
İlginizi Çekebilir: ercsoft.com.tr/E-ticarette Instagram Satışı Nedir? Nasıl Yapılır?