E -Ticaret Lojistiği Nedir?
E-ticaret lojistiği , online alışveriş yapımında firmaların; yönetimi, kontrolü, depolama gibi işlemlerde gerekli bir ortaklıkla yönetim sisteminin bulunduğu ve yazılımlarla desteklendiği sürece denir. E-ticaret lojistiği sürecinde son nokta tüketici olur.
E-ticaret lojistiği yönetimi; ürünlerin taşınması, stok durumu ve stokların kontrol edilmesi, ürünlerin depolanması, sürecin takip edilmesi, paketleme ve müşteriye ulaştırma gibi süreçlerden geçer.
E- ticaret ve lojistik dengeli şekilde yürütülmesi gereklidir. Lojistik sürecinde her aşamayı dengede tutmak önemlidir. Hem maliyetler hem de ürünün tüketiciye ulaşması gibi konular minimum seviyede tutulmalıdır. Ayrıca geri bildirimleri dikkate alarak lojistik süreci daha da iyileştirilebilir.
E-ticaret dediğimiz zaman aklımıza sadece ürünlerin satışı gelmemeli. Çünkü dijital mağazacılık sadece ürün satışını ilgilendirmez. Evet işletme sahibi direkt satış odaklı bakabilir. Ancak satışın başarıya ulaşabilmesi için alt yapının da sağlam olması gerekir. Bunlardan biri de e – ticaret ve lojistik. Dijital pazarda büyümek istiyorsanız her kalemi düşünmeniz gerektiğini söyleyelim. Hiçbir detayı atlamadan her şeyi harfiyen yerine getirmelisiniz.
Lojistik bu işin son kısmı olsa da en önemli bölgesidir. Çünkü ürünün direkt olarak ulaşması lojistik sayesinde gerçekleşmektedir. Bir ürün, kullanıcıya ulaşmıyorsa orada bir lojistik sorunu söz konusudur. Günümüz şartlarında her ne kadar lojistik imkanlar çoğalsa da ürünün gönderimi yanlış ya da eksik olabilir. Bunların dışında ürünün gönderim süreci gereğinden fazla uzayabilir.