Elektronik fatura da en önemli aşamalardan biri de iptal işlemleridir. E-fatura iptal işlemleri düzgün yapıldığı sürece bir sıkıntı olmayacaktır. Ancak sisteme yeni alışan ya da henüz uyum sağlayamayan kişiler için zor olacaktır. Bunun için istenildiği yerde konunun uzmanlarından destek almak da mantıklı bir tercihtir. Öte yandan elektronik fatura iptaller, Gelir İdaresi Başkanlığı Portalı üzerinden de yapılabilmektedir.
05.03.2019 tarihinde Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından www.efatura.gov.tr sitesinden “Temel E – Fatura İptali” için bir bildirge yayımlamıştır. Başkanlık tarafından yayımlanan bildirgeyle birlikte temel düzeyde yapılacak işlemler “E – Fatura İptal Portalı” üzerinden gerçekleşebilmektedir.
E – Fatura Portalı Üzerinden İptal İşlemleri
Gelir İdaresi Başkanlığı’nın sağladığı imkanla beraber “Temel E – Fatura İptali” kolaylıkla yapılabilmektedir. Aşama aşama gidilerek iptal işlemlerini zahmetsizce halledebilirsiniz. Şimdi bu işlemleri kısaca ve anlaşılır bir şekilde sizlere madde madde açıklayayım.
Öncelikle elektronik fatura iptal talebi oluşturulmalıdır. Portal üzerinde yer alan “Fatura İptal Talebi Oluşturma” butonuna tıklanmalıdır. Bu butona tıkladıktan sonra karşınıza “Elektronik Fatura İptal Talebi Girişi Ekranı” açılır.
İptal talebi giriş ekranı açıldıktan sonra ikinci adıma geçilir. Bu adımda “Fatura Numarası” ve “Ödenecek Tutar” alanları doldurulur. Akıllı kart ve şifre bilgileri girildikten sonra “Talep Oluştur” seçeceğine tıklanır. Tüm bilgileri kontrol ettikten sonra “Onayla” butonu seçilir.
İşlemlerin takibi ise yine ayı ekranın alt tarafında yer alan “İptal Edilmesini Talep Ettiğiniz Faturalar” seçeneğinden göz atabilirsiniz. Burada “Onay Bekliyor” ve onay geldikten sonra “E – Fatura İptal Edildi” yazısını görebilirsiniz.
İlginizi Çekebilir: ercsoft.com.tr/Tüketici Hakları