E -fatura hayatımıza girdikten sonra pek çok kolaylık sağladığı aşikar. Bunun tersini düşünmek belki de kabalık olur. Getirdiği yenilikler sayesinde işler ve işlemler daha çabuk hallolmakta. Ancak bu elektronik fatura ile birlikte öğrenmemiz gereken yeni argümanlar da ortaya çıktı. Mesela e-fatura nasıl iptal edilir?
E – Fatura İşlemleri Nasıl İptal Edilir?
E-fatura iptal işlemleri için belli bir düzenleme yapılması gereklidir. Bu düzenleme ile birlikte elektronik faturayı iptal edebilmek mümkündür. İptal işlemi ise 2 farklı yolla yapılabilmektedir. Biri temel elektronik fatura, diğeri ise ticari elektronik fatura.
Temel E-Fatura İptali
Temel elektronik fatura iptali basit bir işlemden geçmektedir. “Temel Fatura” adı altında düzenlenen faturaların iptali yapılır. Bu işlem Gelir İdaresi Başkanlığı üzerinden gerçekleşir. “E – Fatura İptal Portalı ile birlikte işlemler tamamlanır.
Faturayı düzenleyen kurum ya da işletme sahibi iptal işlemi oluşturur ve iptal talebini gerekli mercilere gönderir. Fatura üzerinde yer alan numara, tutar bilgileri satan kişi tarafından imzalanır. Daha sonrasında GİB portalı üzerinden iptal talebi oluşturulur. İptal işlemi ancak onay verildikten sonra gerçekleşir.
Ticari -Fatura İptali
Ticari e – fatura, temel e – faturadan biraz daha farklı şekilde işlemlerden geçer. Ticari elektronik faturada iptal için gönderilen kişiye onay verme ya da reddetme seçenekleri sunulur. Müşteriye sunulan fatura iptali nihai karardan sonra akıbeti belli olur. Burada alıcı elektronik faturayı 8 gün içinde kabul veya ret cevabı verebilir.