Elektronik fatura işlemlerinde her sene belli bir güncellemeler yapılmaktadır. Sistemin yenilenmesindeki amaç daha hızlı bir hizmet sağlamaktır. Bu sistemsel güncellemeler iptal işlemlerine de yansımaktadır. E – arşiv fatura işlemlerinde de 2019 yılı itibariyle bir takım güncellemeler gelmiştir. Yapılan güncelleme ile birlikte iptal ve raporlama süreçleri yenilendi.
İşletme sahiplerinin elektronik faturaya alıştıktan sonra geleneksel faturaya karşı bakış açılarında değişkenlik gözlemlenmiştir. Daha basit ve kolay bir işlem yapısına sahip olması sistemi özgün kılmıştır. Zaman ve maliyet gibi kavramlarında minimum seviyeye inmesi işletmelerin geçişinde büyük etken olmuştur.
Elektronik arşiv fatura işlemlerinde de yaşanılan olumlu gelişmeler aynı zamanda iptal işlemlerine de yansımıştır. Geleneksel kağıt fatura da aşina olduğumuz bu işlemi yürütmek tamamen dijitale taşınmıştır. Ayrıca iptal işlemleri, raporlama ve iade gibi aşamaları bir destek alarak da tamamlayabilmek mümkün hale gelmiştir.
E – Arşiv Fatura İptalinde Raporlama Süreci
Elektronik arşiv fatura iptallerinde 2019 yılından önce farklı bir işlem dizesi uygulanıyordu. Ancak 2019 yılı itibariyle yeni bir karar alındı. Artık raporlama işlemleri 2 günde bir otomatik olarak yapılarak güncellendi.
2019 öncesinde faturaları takip eden ayın en geç 15’ine kadar faturalar rapor haleni getiriliyordu. Bu süreç daha aza indirildi. Örnek vermek gerekirse, 1 Haziran ayında faturası kesilen ve 5 Haziran günü gönderilen fatura, 7 Haziran’da raporu Gelir İdaresi’ne bildirilmelidir.