e-Defter saklama zorunluluğunu

e-Defter saklama zorunluluğunu

Gelir İdaresi Başkanlığı e-Defter saklama zorunluluğunu mükellefe vermiştir.

 e-Defterleriniz risk altında olabilir. Özel entegratörünüze defterlerinizin yedeklerinin alınıp alınmadığını sormanız gerekiyor.
Özel entegratör kullanmayıp GIB Portal’e kendiniz yüklüyorsanız, şirketinize ait bilgi işlem sistemlerinde saklamakla yükümlüsünüz. Olabilecek tüm kötü ihtimallere karşın bir kopyasının da yedeklenmesini öneriyoruz.


e-Muhafaza çözümüyle, 1 dakika içinde kurulum yapılarak bir yedekleme planı oluşturabilirsiniz. Böylece tüm e-Defterleriniz sizin seçtiğiniz dönemlerde otomatik olarak yedeklenir, siz herhangi bir şey yapmak zorunda olmazsınız.


Üstelik yedekleme yapıldığında size e-Posta ile bilgilendirme yapıldığı için gözünüz arkada kalmaz. Dilerseniz web arayüzü sayesinde verilerinizi kişisel bilgisayarınızdan, telefonunuzdan veya tabletinizden kontrol edebilirsiniz.

Hemen e-Saklama‘ya başvurmak için bilgi@ercsoft.co.tr adresimize talebinizi iletin, yedeklemeye başlayın. Üstelik ilk ay ücretsiz. 

Elektronik Defter ilgili Vergi Usul Kanununda yer alan 1. Sıra No’lu Elektronik Defter Genel Tebliği’nin 4. ( Elektronik Defterlerinin Muhafazası ve İbrazı )Maddesi’nin d bendi; Elektronik defterler ve beratların elektronik defter izni verilenlerin kendilerine ait bilgi işlem sistemlerinde muhafaza edilmesi mecburi olup, üçüncü kişiler nezdinde ya da yurt dışında muhafaza işlemi Başkanlık ve Genel Müdürlük açısından herhangi bir hüküm ifade etmemektedir.